Propozycje zabaw dla dzieci 3-letnich na 03. 06 2020 r.

,,Przyjaciele z różnych stron świata – Wędrówki z  Tupem”

 

 

 1. Rozpoczniemy od  zabawy paluszkowej  „Lwy”  do wiersza M. Barańskiej: 

Tu jest dobra mama lwica,

Zaciskamy dłoń w pięść.

Obok wielki tata lew.

Zaciskamy w pięść drugą dłoń.

Mama z tatą tulą lwiątka,

leżąc sobie w cieniu drzew.

Splatamy razem palce obu dłoni i lekko nimi kołyszemy.

 

 

2.,,Bawimy się w teatr’’- zabawy parateatralne z wykorzystaniem pacynek- kukiełek: Rodzic proponuje dzieciom zabawę w teatr. Wspólnie wydzielają części  na widownie i scenę. Aranżują teatrzyk z wykorzystaniem mebli np. krzesełko to widownia, kij od szczotki z przewieszonym materiałem to kurtyna. Wyznacza dzieci do roli aktorów. Omawia z dziećmi zasady prawidłowego zachowania w teatrze i zaprasza dzieci do odgrywania swoich ról. Dzieci odgrywają przed wszystkim krótkie dowolne scenki z wykorzystaniem kukiełek paluszkowych.

 

 

3. Następnie  proponujemy zabawy ruchowe:

Wesoła Zabawa – Radosne Melodie Dla Dzieci (bez słów) #1/ Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

- ,, Radosny dzień ‘’. Dzieci maszerują ze smutnymi minami.  Na hasło: Wesoły dzień ! zaczyna biegać i skakać.

- ,,Na pływalni’’- Dzieci maszerują pokazują rodzicowi jak pływają w wodzie.

- ,, Dzikie zwierzęta’’-  Rodzic opowiada o zwierzętach , które można spotkać w zoo. Dzieci starają się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których opowiada rodzic. Dzieci starają się naśladować ruchy i odgłosy zwierząt, o których opowiada rodzic, np. słoń- dzieci wykonują powolne ruchy i udają trąbienie słonia; lew- dzieci chodzą na czworakach i naśladują ryczenie lwa itd.

- ,,Kółko graniaste’’– Rodzic ustawia się z dzieckiem , włączają muzykę i w obrębie koła śpiewają piosenkę. Piosenki dla dzieci Kółko graniaste BZYK.tv / Link:

https://www.youtube.com/watch?v=K6xLVQslAA8

Kółko graniaste,
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!

 

 

4. Porozmawiajcie n/t „Różne strony świata:  poznanie wyglądu , zwyczajów, i tradycji wybranych dzieci z różnych stron świata.

 

a) Rodzic przygotowuje trzy obrazki przedstawiające: Eskimosa przy igloo, Indianina przy wigwamie, Japonkę . Rodzic opowiada dzieciom o wyglądzie i tradycjach związanych z zamieszkaniem w różnych częściach świata. Można zwrócić uwagę na wygląd dzieci zamieszkujących różne kontynenty.

Wykorzystujemy film – bajka edukacyjną lub karty pracy 1, 2, 3.

 
Bajka edukacyjna „Dzieci z różnych stron świata”/ Link: https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20

 

Karty  pracy  do pobrania:

nr 1. Eskimos – Eskimos

nr 2. Indianin – Indianin

nr 3. Japonka – Japonka

b) Osłuchanie z piosenką  pt. „Jesteśmy dziećmi” Śpiewające Brzdące   / Link: https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

 

 5. Zachęcamy do rozwijania  spostrzegawczości w trakcie zabawy  ,,Dzieci i ich domy’’: dopasowywanie dzieci do ich domów, przeliczanie dzieci i domów. Operowanie pojęciem- tyle samo. Do zabawy posłuży zamieszczona obok karta:  Dzieci i ich domy

 

 

6. Przedstawiamy wiersz H. Łochockiej pt. ,,Ona i ja’’: 

Ona ma czarne

Brwi i warkoczyk,

Ja rudą grzywkę,

Niebieskie oczy.

Ona rozsądnie

Zawsze coś powie,

A o mnie mówią,

Że mam pstro w głowie.

Ona chce śpiewać,

Rozmawiać, czytać,

A ja bym w piłkę

Grała i kwita.

Więc cóż wspólnego

Jest między nami?

Chyba to, żeśmy

Przyjaciółkami.

 

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści :

- Kim były dziewczynki z wiersza ?

- Co to znaczy przyjaciółka ?

Można pokusić się o wspólne narysowanie postaci  z wiersza –  należy  uwzględnić wygląd zewnętrzny obu dziewczynek.

 

 

7. Zachęcamy do obejrzenia programu TVP ABC do zapoznania z programem ,,Mali światowcy’’- przedstawiające dzieci z różnych stron świata, opowiadające o swoim życiu, zajęciach, krajach skąd pochodzą itp.

 

Udanego dnia:)