Propozycje zabaw dla dzieci 3-letnich na 25. 05. 2020 r.

Witamy. W tym tygodniu porozmawiamy n/t  „Domowi ulubieńcy”. Hasłem przewodnim dzisiejszych zabaw jest –  pies.

 

 

1. Rozpoczniemy od porannych zabaw ruchowych przy  muzyce: „Spoko Loko – Chuchuua po polsku”/ Link: https://www.youtube.com/watch?v=QaCxzdZfBLM

 

 

2. Przejdźmy do  zabawy dźwiękonaśladowczej do  wiersza pt. „Piesek” Elżbiety Szwajkowskiej:  Rodzic czyta bądź recytuje wiersz ze szczególnym uwzględnieniem słów dźwiękonaśladowczych dziecko je powtarza

Warczy piesek wrrrrr!                                                                                                                                                         

Brzmi to strasznie – brrrr!

Niech już tak nie warczy,warczenia wystarczy.

Psy skowyczą, ujadają,wyją, skomlą lub szczekają.

Gdy są psy zadowolone,    każdy macha swym ogonem.

 

 

3. Zapraszamy dzieci do wysłuchania opowiadania pt. „Pimpuś” Anny Świrszczyńskiej  czytanego przez rodzica: 

Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.– Zgadnij – gdzie?– Na grzbiecie?– Nie.– Na brzuszku?– Nie.– Na ogonie?– Nie.– No, to gdzie?– Na nosie.Pytają się Pimpusia kwiatki:– Po co ci łatka na nosie?– Żeby było ładniej.Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego:– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą:– Po co ci łatka na nosie?A Pimpuś robi mądrą minę:– Żeby było w nosek cieplej.Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stol­nicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór.A tu wszyscy w krzyk:– On już nie ma łatki na nosie!Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?Na podwórku – nie ma.Na ulicy – nie ma.Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.A tu wszyscy w krzyk:– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko.Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać:– Pimpuś, jesteś strasznie głupi pies, ale cię kocham!

 

  • Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści:

- O kim była mowa w opowiadaniu?

- Jak wabił się piesek?

- Gdzie miał brązową łatkę?

- Co się stało z łatką po wizycie w kuchni?

- Gdzie szukał łatki Pimpuś?

- Czy ją znalazł?

- Co po­wiedział pan Pimpusia o swoim piesku?

 

 

4. Zapraszamy do osłuchania się z piosenką „Kundel Bury”/ Link: https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns

 

5. Kolejną naszą propozycja jest  rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć. Rodzic zadaje pytania:

  • Czego nie powinien robić przyjaciel zwierząt?

Przyjaciel zwierząt nie może (podawanie propozycji przez dzieci):

- ich krzywdzić,

- denerwować, szczuć,

- rzucać w nie kamieniami,

- bić, kopać.

  • Co powinien robić przyjaciel zwierząt?

- karmić je,

- wychodzić z nimi na dwór,

- kąpać je,

- bawić się z nimi,

- aktywnie działać na rzecz ich ochrony,

- chodzić na badania do weterynarza,

- reagować na krzywdy zadawane przez innych ludzi (uświadamiać ich).

 

 

6. Zachęcamy do pokolorowania kolorowanki z lubianej przez dzieci bajki „ Psi Patrol”. Kolorowankę można pobrać tutaj: Psi Patrol Kolorowanka

 

7. Zachęcamy także  do obejrzenia bajki „ REKSIO REMONTUJE”/  Link : https://youtu.be/24Xi59t3S5U

 

Miłego dnia:)